tisdag 31 juli 2012

Chokladbölder....!


Har ju tidigare skrivit om våra kaktävlingar….med risk för att trötta ut er tar jag en ny tävling.


För några dagar sedan var det dags för sommarens kaktävling. Och ribban höjas för varje tävling. Det läggs ner arbete på våra bakverk. Lite extra pilligt ska det vara. Jag hade sedan länge sett ut mitt bidrag skulle vara apelsin biskvier, jag som aldrig i hela mitt liv bakat biskvier…


Letade runt på stan efter den finaste dekorationen, men hittade ingen så mitt i prick. Det blev bara guldströssel . Med facit i hand kan jag säga att det var en jäkla tur…inget hade gjort sig på mitt stuk av biskvi…hahha.   Dottern döpte om dem från apelsinbiskv till chokladböld!! Det säger väl allt om hur jag ”lyckades”!
                                                                
                                                             Chokladbölder...

Vi har två röster var,en för utseende och en för smak.  Jag fick alltså satsa på smaken= 1:a pris.

Men ack inte ens det vann jag..fast de var supergoda och det var det flera som var!

Första pris gick till Brownie Lux, en kladdkakebotten med hemgjord hallonmousse och strimlad vit choklad ovanpå!  Inte så fel kan jag säga.
                                       Den vinnande kakan längst bort i bild..


 Här sitter vinnaren med sitt fina pris från Fridas gård sambon avstod från fotografering, men deltog aktivt i bakningen…




                   
                                            Dotterns flarntårta,också så mumsig…
 Detta har nog redan blivit lite tradition och vi har en trevlig eftermiddag ihop. I julas hade vi julkaffe med kaktävling....
                               Tack finaste C för  alla dina härluga påhitt!
                                                         Kramen Lisbeth


9 kommentarer:

  1. Chokladböld...?! Hmm... Biskvi låter liksom godare. ;0) Kul tävling! Så mycket gott ni måste ha smakat på.
    Ja, lite mer sol hade inte gjort ont!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. såna läckerheter, skulle allt passa bra till kaffet jag just ska dricka. varför inte en böld då..hihiii..

    SvaraRadera
  3. Med all respekt för alla andra, dina chokladbölder var urfina och säkert egentligen godast! Och dessutom gillar jag namnet!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Jag tycker dina chokladbölder är jättefina men du borde döpa om de till chokladhattar *ler*. Kul med baktävling. Du får ha en fin kväll.

    Kramen
    Elna

    SvaraRadera
  5. Så fina bakverk, är allt impad.
    Ser så gott ut, speciellt när man som jag inte längre äter socker och kolhydrater.
    Men titta kan man alltid :)

    Kram
    Nette

    SvaraRadera
  6. Va kul med sånt ni ordnar med...häftiga namn o utseende....tack för titten.Jag har det bra på lägret och ska snarr logga in mig för andra dygnet:)...gubben längtar nog efter mej i kväll...hihi

    SvaraRadera
  7. Hej! så trevligt med sådana tävlingar ;)) kan tro alla var goda ;) bättre lycka nästa gång!kram Jessica

    SvaraRadera
  8. Verkar ju skitkul det där...här bakas det oxå för fullt till dopet på lördag!
    Pust och suck, ingen rast å vila, hihi!

    Önskar dig en fin helg!
    Kramen!

    SvaraRadera
  9. så fikasugen man blev :)

    Trevlig helg,
    Kram
    Tiina

    SvaraRadera

Blir glad.....


Blir glad när ni lämnar lite tankar hos mig