lördag 13 december 2014

Peru.....nr 1.

              

                      Peru…kommer alltid att finnas i mitt hjärta..

Vilken resa vi gjort …dottern och jag! En 17 dagar lång resa  som varit så intensiv att vi är proppfulla av upplevelser. Liknar ingen annan resa jag gjort. Aktivitet hela tiden och allt var roligt.
Macchu Picchu, Nazca linjerna, Kondorkorset, Lima..och jättemycket mer. Dessa vackra människor i sina fantastiska kläder….färgerna…Och djuren, alpackor ,lamor ,massor av hundar….Har en otrolig skatt med alla bilder ....vill gärna dela med mig  av detta vackra....lite efterhand....




Dessa stora kondorer,kan bli 3 m mellan vingspetsarna....de steg tidigt ,tidigt på de varma uppvindarna.Upp från ravinen som är ofantligt djup.....de steg i cirklar och var snart över våra huvud....otroligt mäktigt..







                              Lyckades fånga en liten kolibri på bild ..




                           ...det är andlöst vackert här i Kondorkorset....

                                                     Kramen Lisbeth



3 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka i BloggLandia!
    Läser och njuter av dina fantastiska bilder! En drömresa!
    Jag vet inte bara hur jag skulle få till detta, men detta har varit min dröm länge.
    Just nu har jag Livets problem att brottas med, men det kanske blir min tur någon gång.
    Tack för din inspiration!
    Sto9r varm kram, Gerd

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken fantastisk resa du har gjort, vilken dröm. Skulle jag få en sista önskan så vore det att göra något liknande. Helt fantastiska bilder och tusentack för att du delar med dig.

    Kramen, Kaisa ❤️

    SvaraRadera
  3. Verkligen vackra landskap och fina bilder!
    Tack för din kommentar hos mig :)
    Ha en fin 3:je advent!
    kram Tini

    SvaraRadera

Blir glad.....


Blir glad när ni lämnar lite tankar hos mig