lördag 25 augusti 2012

En full cykelkorg.....


 
En full cykelkorg,fick jag häromdagen hos min goa vän C. Nu sjunger det på sista versen med den lilla odlingen och inget ska förfaras.
 I min korg fanns potatis, gurka, vaxbönor, persilja, pumpor, rabarber och luktärtor..vilken lyx…Blev kreativ meddetsamma jag kom hem…frös in persiljan och kokade en god rabarberkräm med jordgubbar från frysen….Så tacksam..!
 


För några veckor sedan va vi på den årliga utflykten till Tosselilla sommarland..kan undra hur många gånger man egentligen varit där….nu är mina barn vuxna och  vi har varit där nästan varje år tror jag.. Så här trött blev lille D ….så han mediterade en stund inrullad i filten…
 
 
En liten tur  till Astrid Lndgrens värld  med föräldrarna....här är lillebror.....
 
Nu kramar man ur det sista av sommaren…vill ha mera ,blev ju lite lite tycker jag….
                                                     Kramen Lisbeth



8 kommentarer:

  1. Det var många godsaker i den cykelkorgen!
    Håller med dig, mer sommar åt folket! Låg och löste och slumrade en stund i solen på altanen idag. Skönt! Det gäller att ta vara på det sista nu.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh så mycket gott den cykelkorgen innehöll. Även här är det full sjå med att ta tillvara på alla godsaker som vi odlat i våra kragar. Härliga tider;)

    Önskar dig en ljuvlig dag
    KRam
    Annie

    SvaraRadera
  3. Härligt med färska grönsaker...En så liten o sööt som tittar ut från grinden !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    Vilken härlig korg! Lyxigt!

    Jo, visst vill man ha mera sommar.. känns inte som om man har hunnit med allt än.. sola och bada till exempel...

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  5. Så härlig din cyckelkorg med innehåll var..och härliga utflykter så hät på sluttampen..nu kommer hösten med raska steg!ha en fin vecka kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Hmm, ja är jag det?!...klokare än så menar jag, tror inte det *ler*
    Härligt med nyskördat, å rabarberkräm låter mums!
    Ja men nu är nog sommaren över, jisses så kyligt det blivit!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilka goa ungar!
    Och den där cykelkorgen var ju fenomenalt läcker! Vilken lyx!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Vilka läckerheter du fick... underbaaaart!!!!
    Jaaa du den här sommaren var då inge vidare,,, nästa KAN ju bara inte bli sämre iaf!
    Kram jENNY

    SvaraRadera

Blir glad.....


Blir glad när ni lämnar lite tankar hos mig