fredag 13 januari 2012

Minsann...en Ranunkel...

Ja då hittade jag ju den...Ranunkel..så vacker blomma ! Tänk att jag aldrig haft en sådan...men det ändrar jag på nu..



Och jag satte ju om den i en i min smak så mycket bättre kruka....ajajaj....bara två dagar senare ser jag på min nya vän, att jag inte var poppis som gjorde så...förlåt du vackra blomma...

Här är den på sin höjdpunkt...men det var då...för två dagar sedan...idag är bladverket lite trött....får vara beredd att fånga upp blommorna så de överlever lite till...Ja , detta var en ny lärdom och skam den som ger sig ..det blir flera ranunkler hos mig...ska bli vän med dem...:)
Stora Kramen från mig!

14 kommentarer:

  1. Härlig blomma!

    Önskar dig en fin fredag!
    kramen Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack...och ta tillvara din dag även du..Kramen lisbeth

      Radera
  2. Fina bilder och snygg kruka. Jag har aldrig haft någon i kruka men det verkar lite lurigt.

    Kramen

    SvaraRadera
  3. tittar in o önskar dig en trevlig helg ♥ kramiz Jessica

    SvaraRadera
  4. Åh de är såå fina! Min överlevde inte heller länge;-) Hoppas du kommer på hur man tar hand om dem så får du kära mig:-)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej! Tack för titten hos mig, roligt att hitta hit!
    Ranunkeln är så vacker, men min erfarenhet är att de håller sig bättre som snittblomma... åtminstone så här vintertid.
    Ha ett riktigt fint veckoslut!
    Kram, Jessica

    SvaraRadera
  6. Den är fantastisk vacker:)

    önskar dig en härlig helg
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  7. Hoppla....riktigt fin :)
    å missa nu inte,.,,,,,,,

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  8. ja dessa blommor är verkligen vackra .Så fint du dekorerade runt om .
    önskar dig en trevlig helg och mycket fin blogg du har .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Fia! Glad att du uppskattar min blogg.Ha en trevlig helg även du!Kramen lisbeth

      Radera
  9. Vilken fin ranunkel! Hoppas du får en trevlig helg!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  10. Jag älskar de där blommorna.:-) Stina

    SvaraRadera
  11. Åhhhhh vad vackert arrangemang!!!!
    Ha en fin Dag
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  12. Men din har ju klarat sig jättebra, hos mig får dom gula blad på studs. Men det är en underbar blomma!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Blir glad.....


Blir glad när ni lämnar lite tankar hos mig