onsdag 26 september 2012

Ullared med en vimsa som jag....


Ullared…
Ja, visst hör det till allmänbildningen att besöka Ge-Kås!!!
I måndags var jag där och där har jag varit många gånger. Jag var där med mina döttrar,de är nu 28 och 30 år unga!

                                                   För ett drygt år sedan....lika fina idag!!

När de var små åkte jag upp två gånger om året och köpte vad som behövdes för kommande säsong. Jag älskade det verkligen att komma dit. Idag är det en kul utflykt. Jag behöver egentligen inget alls därifrån men konstigt nog är där alltid nåt jag inte visste jag behövde.
Extra kul tyckte jag att åka upp med dem, det är inte så ofta vi kommer loss och kan umgås bara vi tre. …..Sonen var ju med inne på att följa med ett tag ,men hoppade av.



Och visst är det mor som är vimsigast som vanligt vill jag nästan säga….En fm-fika tänkte vi oss och när jag passerade toan på väg till restaurangen , tänkte jag att det är bäst att passa på…jag var supersnabb  och smet raskt in på toan….När jag kom ut tittade döttrarna på mig….
-Hmm….såg inte du att där var kö in ????  
-Eeeh.nä…eller jo det stod nog någon där ja…???
Du gick rakt förbi kön mitt framför näsan på dem….
Skit ,jag såg nog nåt men ingen reaktion  från min sida…nä rakt fram in på toa, totalt  hänsynslöst förbi de små barnen…
Döttrarna sa…du skulle sett deras miner…och inte ett ljud sa de….
E man klok eller??
                                                         Jag kanske t.o.m var på herrtoan....vet inte...

Väl hemma packar jag upp alla fynden..pratar under tiden med sonen om dagen!  En tom Ullareds kasse viker jag så snyggt  och den blir en fin liten fyrkant. Jag drar ut bestickslådan!!  och lägger den så snyggt ovanpå knivar ,gafflar,etc. Vet att jag slätar ut den så den inte ska skrynkla till då jag stänger lådan igen.
                                                              Ja ni vet ..just en sån här...

Jahaja…Nån timme senare ska jag lägga ren disk i bestickslådan och ser så tjusigt jag lagt den gula fina Ullaredskassen…blev först stum….Eeh….ja,jag vet att jag lagt den där, just det. Nu kom jag ihåg det…men i hela fridens namn...är jag som jag ska va ?  Och inte reagerade  jag när jag gjorde det….men mindes  det ändå....


 Idag pratade  jag om för en väninna att jag haft så ont i nacken en längre tid och nu varit hos en naprapat.. Han gick igenom både rygg och nacke med gott resultat. Vi pratar en stund om detta så bra det är att få hjälp  och så snabbt det lättar när kotorna kommer på plats. Hon säger med att hon läst ganska nyligen att om inte ryggraden ”sitter där den ska” kan man inte tänka som man ska och bli påverkad i sin  tankeverksamhet….Precis vad jag behövde höra …



                         I allafall så tycker jag om lampan jag fyndade...under 250kr...


..och sjalen som blev enorm när jag vecklade ut den..trodde jag köpte en mindre scarves.....
                                         Livet är fullt av upplevelser... Kramen på er!

8 kommentarer:

  1. Så mysigt med en Ullareds tripp.
    Jag kan tänka mig att det var mycket folk.
    Kram Carita

    SvaraRadera
  2. Tror jag är ensam om att inte ha varit på ullared,men jag ska verkligen åka dit och fynda som alla andra... Söta döttrar du har,kul att göra en utflykt tillsammans,och det där med toakön,hihi,den var klockren! pinsamma mamman...ha en fin kväll..kramen/Anne

    SvaraRadera
  3. Ja Ullared har en viss tjusning och gud vad mycket man behöver när man väl kommer dit. Sedan när man kommer hem så visar det sig att man egentligen inte behövde det *ler*. Det här med rätt sak på fel plats blir vanligare och vanligare tycker jag. Ha en fin kväll.

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Hej på dig!vilket roligt inlägg ;=) du bjussar på dig själv o jag ler... Ullared är alltid skoj,alltid hittar man något.ha en fin vecka! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  5. Heej Lisbeth! Nu fick man sej ett gott skratt...känner igen mej också ska du veta! på Ullared blir man lätt sån både där o efter,hihihi...
    Jaa visst hade det vart bättre om surströmmingen inte fick ätas av oss skaraborgare här nere.Vet INTE vad jag ger mej in på! Kramen på dej ♥Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hahahahaha.... gud va underbart, önska jag var där och såg dig;-) haha.... Du låter lika yr som mig!!!
    Vilka vackra döttrar och man kan ju inte annat än älska Gekås;-)

    Och nää jag vill INTE ha snö, men detta regn e jag såååå less på så jag vet inte vad som e värst;-)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Ha ha ha känner väl igen det där vimsiga uppträdandet;) och även här sitter inte kotorna riktigt där de ska så det kanske är en förklaring;)

    Fina fynd du gjorde i alla fall
    Ta hand om dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  8. Hahaha ja det är lite skönt att höra att man inte är ensam om att göra tokiga saker ibland:-D Har däremot aldrig varit i Ullared, men det tycks finnas en hel del där har jag förstått, å dessutom till bra priser!
    Ha nu en riktigt skön helg
    Kram från mig

    SvaraRadera

Blir glad.....


Blir glad när ni lämnar lite tankar hos mig