tisdag 26 juni 2012

Sanningen...



En indian satt och pratade med sitt barnbarn.
Han sa: ”I alla människor bor det två vargar som slåss.
Den ene är ond. Det är ilska, fruktan, missunnsamhet, avundsjuka, sorg, arrogans, självömkan, lögn, överlägsenhet och egoism.
Den andra är god. Det är glädje, fred, kärlek, hopp, lugn, ödmjukhet, välvilja, empati, sanning och tillit”.
”Vilken varg vinner?”, sa barnet.
”Den du matar”, sa den gamle mannen

                   Så sant och viktigt att förstå...vi gör ju våra val själva...

                                                   Kramen Lisbeth


10 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth!

    Här sitter jag på jobbet o gråter o snörvlar....
    gråter för att din dotter kom hem från Australien...över känslorna som måste ha kommit när hon plötsligt stod där utanför dörren....över att sonen inte kunde hejda känslorna när hon stod där på skolgården...sån syskonkärlek hoppas jag mina barn känner för varandra... gråter över att han fick jobb....haha...nu ler jag....visst är det konstigt! Att tårarna sprutar när man läser om någon annans liv...någon man aldrig ens träffat.. Min älskade systerdotter har ju snart varit i Australien i ett år...kanske är det dessa känslor som väller fram...eller så är jag bara väldigt blödig...
    Hur som helst så var det starkt...att få känna..;)
    Kram o ha en fin dag! Katarina

    SvaraRadera
  2. Åh det var verkligen tänkvärt!!!! Hoppas allt är bra, sorry att jag vart så dålig att kommentera men jag har lite svårt att skriva på datorn. Ska försöka blogga mer från telefonen, då kan jag skriva med en hand.... men kommentera lär jag göra på datorn, så sorry för att det blir sällan! Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Ja tack och lov så väljer vi själv. Det var kloka ord. Du får ha en fin dag.

    Kramen
    Elna

    SvaraRadera
  4. Så klokt o sant! ha en fin kväll Lisbeth!kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Åhhhh så sant och tänkvärt .. Tror jag kopierar ;) kramar

    SvaraRadera
  6. Såå tänkvärt,detta skulle man vilja visa alla människor.Tack för titten Lisbeth.Visst har jag j´kommit tillbaka lite nu i röran:)) Kram på dej / Gunilla

    SvaraRadera
  7. Vilka fina ord! Så sant och klokt....
    Vilken känsla det måste ha varit när din dotter kom hela vägen från Australien, fick en tår i ögonen när jag läste om det. :-)

    Ha det gott!
    Anette

    SvaraRadera
  8. Verkligen kloka ord..och mycket riktigt, vi väljer själva!
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  9. Hej fina Lisbeth!

    Ja det där är så sant, och riktigt kloka ord..!

    Hoppas att allt är bra med dig och att du får en riktigt härlig helg!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  10. Så sant...Det är något som man ska påminna sej själv om varje dag...Vem man matar !
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera

Blir glad.....


Blir glad när ni lämnar lite tankar hos mig