lördag 12 maj 2012

Kosläpp..!!

Tänk vad populärt detta har blivit…och det har alltid funnits….men kul att det uppskattas av så många…

Rakt in i kohagen….stor hage var det med fina björkar, som en tavla.


Visst är det fint!! Den gröna sköna  färgen….


Oj vad vi väntade….och frös….det var kallt och blåsigt…men regnet höll sig borta…kom precis  när vi skulle köra hem. Puuh!


Vi var överens om att kossorna inte ville ut i denna kylan….vi  fick vänta ut dem….40 min försenat…
Men dom kom….kameran hann ju inte med….ja ,ni ser…!



 Att kossor kan skutta och springa så….några var lite ostadiga på benen till att  börja med..


De släpptes ut från en stor,stor bil i små grupper….ibland såg det ut som någon kossa väntade in någon från nästa utsläpp….ville inte springa vidare…


Vi tyckte med att några var lite väl magra…kanske är kossor det innan grönbetet,
 vet inte….undrar i fall de  fryser nu där borta i sin hage...
Men det var värt kylan ….kul att se!  Kan säga att det är höst och storm utanför mitt fönster nu…ska minsann inte ut mera idag…och imorgon har det lovats bara sol...kan man ju tro på om man vill.....svårt att se det idag...
                               Ha en varm skön kväll....Kramen Lisbeth

11 kommentarer:

  1. Härligt med glada fria kossor ! :)
    Önskar dig en fin helg , och hoppas på att vädret blir bättre i morron !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  2. Härligt att se så stora djur skutta :) ha en underbar helg :) kramar

    SvaraRadera
  3. Ha,ha! Vilka underbara bilder! SÅÅÅ glada de verkar vara kossorna!

    Ha nu en fin kväll och en trevlig söndag!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  4. Haha, de blir överlyckliga när de får komma ut!! Massor av folk var där ju!
    De är lite smala, men det är kvigor -alltså "fröknar"- som troligen är runt 1,5 år så de växer rejält nu. (Vi hade kossor när jag var liten)
    Kram och ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  5. Hallo!
    Härliga bilder du lyckats fånga på kossorna, det är flera som är glada att vården är här!
    Ha en fin Nsöndag
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga glada kossor, å varma gröna bilder...den här första grönskan är väl ändå den vackraste! Här skiner solen idag, inte så varmt men skööönt ändå!

    Ha nu en fin dah & kramen!

    SvaraRadera
  7. Ja, det är lite kul och underligt! Min kusin som varit bonde i hela sitt liv förstår ingenting, åker folk ut för att titta på när dom släpper ut korna, säger han och ser helt oförstående ut! Men det är så mycket glädje hos djuren så jag tycker det är fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. roligt med de glada korna. jodå..här i finland är det morsdag idag :)
    ~marita~

    SvaraRadera
  9. Ja härligt för dem att komma ut på grönbete,men man kan undra vad de tänker om alla åskådare.
    Ha en fin kväll.
    Kram Katha

    SvaraRadera
  10. Kan tänka mig att det var härligt att se de glada korna som kom springandes på grönbete.
    Hoppas solen kikar in hos dig också annars får jag skicka några strålar för här finns det, o vad skönt det är.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  11. Hej!!
    Fick rekommendation av sin kollega Sandra om din blogg, jättetrevlig. Kolla gärna in min, jag är nybörjare, haha.

    Kram Nette på Silver och Spets

    SvaraRadera

Blir glad.....


Blir glad när ni lämnar lite tankar hos mig