måndag 30 april 2012

Tankar....ack så viktigt...



Det kom ett kort…från Australien…Så vackert och med den allra finaste texten jag kan tänka mig….Där var med  ett ordspråk från  vår allas Buddha.
Och hans visdom är ju svår att motstå….just att vara medveten om sina tankar och att det är genom dem vi lever och skapar våra liv….jag säger från mitt hjärta….om alla förstod att det är så vi skapar våra liv….



....vad annorlunda  vårt värld skulle se ut… vem skulle skapa osämja….vem skulle skapa avundsjuka…varför skapa krig…..varför skapa det jag inte vill ha….etc. Detta har jag jobbat på i många år och vi  lär oss så länge vi är här,  är så viktigt.
Att lyssna in i våra känslor…svarar de ja …svarar de nej….behöver inte vara svårare…




Min dotter är en mästare på detta….hon känner in….lyssnar och ger sig hän.... hon har anammat  detta….Ett kort med så mycket kärlek från  henne...




På en blogg såg jag ett tips….det ville jag prova….hade allting hemma ….en bra förutsättning när kreativiteten faller på… Målade säckväv…lite sådär slarvigt…




Har bara en schablon…..och den tog jag. Stämplade delar av alfabetet…..sydde en kruka och den blev ju inte så tokig….Nöjd!!


 Ha en alldeles underbar Valborg. För mig hägrar en grillkväll  med goa vänner i en härlig koloni!!
Kramen Lisbeth

15 kommentarer:

  1. Så sant! Våra tankar formar vår verklighet. Ibland kommer det prövningar, men det handlar så otroligt mycket om vilket förhållningssätt vi har till saker och ting. Det finns så otroligt mycket att lära - hela tiden - och ibland kan det allra bästa komma utifrån det som vid första anblicken känns som något jobbigt och svårt.

    Fina rader Lisbeth. Är så glad att vi hittade varandra och emellanåt så reser jag tillbaka och tänker på Brocanten. Det gör så gott för själen, och jag är så tacksam för mötena. Hoppas verkligen att vi stöter på varandra igen någon gång för du är en sådan person som man tar till sitt hjärta direkt.

    Idag har jag möblerat om TOTALT och fixat lite med saker som jag köpte på Brocanten. Vilket flow förstår du...... Ska ta lite bilder och lägga ut snart så får du se.

    Önskar dig en riktigt fin Valborg!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Fina bilder och kloka ord. Krukan blev jättebra. Du får ha en riktigt skön Valborg.

    Kram
    Elna

    SvaraRadera
  3. ..Jaa verkligen KLOKA ord! Sånt behöver varje människa få en liten uns utav! O varje människa skulle säkert bli gla för en så enkel men fiin kruka! Ha det så gott själv nu på kolonin..Här ska det bli främmat också från vår lilla stad Falköping! Kram på dej♥ Gunilla

    SvaraRadera
  4. Så fina och tänkvärda ord1 Vilken otrolig resa din dotter är ute på, ett minne för livet, tänk vad mkt man växer som person på en sån resa. Många rädslor som måste övervinnas, alla nya möten och nya erfarenheter man får med sig hem.

    Önskar dig en trevlig Valborg!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Tycker om att höra kloka ord emellanåt, för man borde tänka så lite oftare och så skulle man smitta av sig och vidare så kanske vi fick en bättre värld.....det är i alla fall något att arbeta på.
    Vilken fin kruka du gjorde. Jag beundrar sådana som du som bara kan sätta igång och framför allt veta att man har sakerna hemma!
    Kram och en riktigt trevlig helg,
    Agneta

    SvaraRadera
  6. Vilken fin och tänkvärd blogg du har...Jättefin kruka det blev, har själv funderat på att prova på att måla på säckväv och gjort något liknande, blir ju så fint.
    Nu tittar jag gärna vidare på din blogg:-)
    Ha en fin dag
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Härligt kruka den blev ju jättefin. Det där att ge sig hän och lyssna på sina känslor är ack så viktigt men även ibland ack så svårt att komma ihåg.

    Härliga visdomsord från Buddha.

    Hoppas helgen varit till belåtenhet och att du njutit en hel del av solen
    Kram

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Provar att stava ordentligt den här gången...

    Krukan blev jättefin!
    Dottern verkar vara mycket förståndig.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Mycket tänkvärt. Krukan blev toppen.
    Ha en härlig dag
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  11. Åhh så fint!
    Hoppas du haft en fin Valborg!
    Önskar dej en fin vecka
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  12. Hej goa Lisbeth!

    Härligt pyssel, det blev jättefint! ♥

    Så sant det där med tankarna.. jag jobbar på det för fullt och läser "allt" som jag kommer över, tycker det är så spännande.

    Just nu läser jag Louise L.Hay "Du kan hela dig själv"... vilken klok och härlig kvinna!

    Stor kram till dig du fina!
    Mia

    SvaraRadera
  13. PS glömde skriva att vad härligt din dotter verkar ha det i Australien..! Klokt att lyssna på sin inre röst och göra de man känner är rätt just nu!

    SvaraRadera
  14. Mycket bra och talande...absolut tänkvärd
    Fina töser båda dina flickor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Therese ..jag är så stolt över mina töser....och den lille pågen...skulle vilja lägga ut lite barnbarn här....men T är så försiktig med bilder och jag respekterar det. Kramen Lisbeth

      Radera

Blir glad.....


Blir glad när ni lämnar lite tankar hos mig